Rijvaardigheid arrestatieteams onder de loep..

Geplaatst: augustus 9, 2013 in Getwetter, Vers van de straat...
Tags:, , , ,

Hallo dan, Rinus hier…

Telegraaf: Politie moet veiliger op de weg

Tja.. als hypocriticus van de overheid wil ik nog wel eens scherp uit de hoek komen maar deze keer kan ik weinig anders dan begrip hebben voor het feit dat het Openbaar Ministerie geen vervolging wil instellen.
image

Waarom vraagt u zich af., welnu hierom;
In dit geval betreft het een arrestatieteam maar het had net zo goed een ambulance of een colonne brandweervoertuigen kunnen zijn die bij een reddingspoging een leven nemen door een ongeval.

Ik heb de ervaring dat een dierbaar familielid in zeer kritieke toestand per ambulance begeleid door drie motor agenten van huis naar het ziekenhuis vervoerd moest worden, zelfs een reanimatie op de A10 was onderdeel van de rit, ik moet er niet aan denken wat er tijdens die bewuste rit allemaal fout had kunnen gaan als een andere bestuurder die colonne niet had opgemerkt of erger nog tegen een stilstaande ambulance klapt op de A10 terwijl de rijbaan is afgezet…

Ik wil absoluut geen beschuldiging uiten of zaken goedpraten maar juist een ander geluid laten horen want mocht je de hulpdiensten een keer nodig hebben dan kunnen zij er niet ‘snel genoeg’ zijn.

Natuurlijk begrijp ik de ouders van het slachtoffer, immers zij hadden het arrestatieteam niet nodig, en ik, ik wilde koste wat het kost mijn dierbaar familielid niet verliezen.

Ik wens de familie in deze kwestie sterkte toe met hun verlies.

Telegraaf: Politie moet veiliger op de weg

Geef een reactie

