Schipper mag ik….

Geplaatst: juni 11, 2011 in Populitiek
Tags:, , , , , , ,

Hallo allemaal, Beppie hier…

We hebben allemaal wel ergens vernomen dat mevr. Schippers van het ministerie van “Volksgezondheid” de maagzuur-remmers uit het basispakket wil schrappen.

Waar maak ik me druk om zou je denken, nou wel hierom, ik ben wijkverpleegkundige geweest en in die hoedanigheid heb ik het gebruik van maagzuur-remmers enorm zien toenemen bij chronische patiënten die al veel medicatie kregen voorgeschreven.

Door een eerdere wetswijziging werden er ineens andere medicatie geleverd van een ander type die op haar beurt weer niet goed functioneert met andere medicatie, dit met maag-klachten tot gevolg. Dit heeft in mijn verleden bij zwakkere patiënten tot maag-bloedingen geleid, darm en slok-darm aandoeningen.

Ik hoop dus dat jullie begrijpen dat ik behoorlijk over de zeik ben van die trut met haar onnadenkende besparingsdrift. En dat met een hoofdzakelijk christelijk kabinet..

Dat zo’n dom wijf over de VOLKSGEZONDHEID gaat is mij een raadsel want de ziekenhuis opnames die de bezuinigings-maatregel te niet doen kost vele malen meer, en dan nog maar niet te spreken over de ellende die zij de patiënten aandoet.

Minister Schippers dit kunt u écht niet maken, chronisch gebruik van maagzuur-remmers in het basispakket..!!

Beppie Pisvinger-Vagevriend (oud wijkverpleegundige)

Geef een reactie

